Dag 39 (17 Augustus 2015): Shoppen en de USS Midway

17 augustus 2015 - San Diego, California, Verenigde Staten

Vandaag besloten om het strand een dagje over te slaan. Overigens moesten we ook nog een extra koffer kopen voor alle extra spullen. Dus op naar Las Americas Premium Outlets. Het doel was om naar Samsonite te gaan en een koffer te kopen en verder te gaan. Het resultaat is een overvolle tas van de Gap, speelgoed voor de kinderen, en uiteindelijk ook een nieuwe koffer. Na deze laatste shoppingstuipen van deze vakantie zijn we naar de USS Midway gegaan. Nu even een kort stukje geschiedkundige les. Dit is een vliegdekschip van de Amerikaanse marine. Het werd in gebruik genomen 1 week na het einde van WOII en het was het grootste schip ter wereld tot 1955. Het heeft 47 jaar dienst gedaan, en tijdens deze periode kwam het in actie in de Vietnam orrlog en heeft het dienst gedaan als vlaggenschip  in operation desert storm. In 1992 is het uit dienst genomen en dient nu als museum in de San Diego bay. Dit zou echt het perfecte uitje zijn voor beide opa’s…(-: We hebben drie uur lang het hele schip bekeken en wat is dit indrukwekkend. Bij bijzondere zienswaardigheden zijn er ook veteranen die op het schip gediend hebben en die van alles vertellen. Boven op het dek staan talloze straaljagers, bommenwerpers, helicopters en andere vliegtuigen tentoongesteld. In de loop der Jaren is het schip merdere malen verbouwd en uiteindelijk kon het 60 vliegtuigen herbergen beneden het start en landingsdek, ongelooflijk. Na alle vliegtuigen te hebben bekeken zijn we door de andere dekken heen gelopen waar we bij de verschillende kantines kwamen, de radiokamers, de navigatiekamers, de keukens, het ziekenhuis, de tandarts, de waserette, de slaapkamers van iedereen en natuurlijk ook het vertrek van de kapitein. We hebben onze ogen uitgekeken hoe zo’n drijvende stad werkt. Cas en Saar vonden het fantastisch. Cas uiteraard de vliegtuigen en de bommen, Saar vond de wasserette en het ziekenhuis erg interessant. Aan het einde van de middag sloten we deze toer af en zijn we lekker terug naar ons huis gegaan. Hier de gebruikelijke star wars afleveringen gekeken, de kinderen pasta gegeten en papa en mama heelijke sushi en daarna lekker gaan slapen.