Dag 40 (18 Augustus 2015): Snorkelen met seals, sealions, leopard sharks en garibaldi fish

18 augustus 2015 - San Diego, California, Verenigde Staten

Vanmorgen begon de dag bewolkt, maar toch de strandtassen ingepakt, want we kunnen helaas nog maar 2 dagen genieten van de mooie stranden hier. Eenmaal op weg brak de zon door en hadden we gelukkig weer de vertrouwde strakblauwe lucht weer terug. Juul en Cas wilden nog wel graag een keer snorkelen bij de grot en tussen de zeeleeuwen, dus zijn we de dag begonnen bij La Jolla Cove. Het kleine strandje waar we vorige week ook geweest waren. Saar is inmiddels het water niet meer uit te krijgen en heeft veel bekijks…”she’s so cute….” Hahaha, ja, maar zij zien en horen haar niet als ze dwars is! ;) Cas heeft van dichtbij de zeeleeuwen weer gezien, maar was al gauw klaar met snorkelen; liever ergens heen waar hij ook kan body boarden! Dus 5 minuutjes gereden naar het volgende strand La Jolla Shores. Het was best druk, maar het fijne is dat de stranden zo breed zijn waardoor je er gewoon echt geen last van hebt. De opblaasband en de bodyboards worden uiteraard meteen gebruikt en ook worden er weer diverse strandsoepjes bereid met de emmers en schepjes. Juul neemt Cas aan het einde van de middag mee naar een speciaal plekje op het strand. In de maanden juni tot september liggen er namelijk op 1 plekje bij dit strand honderden luipaardhaaien. Zij liggen in het ondiepe om daar de jonkies op te laten groeien en trekken na deze maanden weer weg om in juni weer terug te komen voor nieuwe jonkies. Het zijn haaien die ‘blijkbaar’ niets doen en dus heel bijzonder om daar tussen te kunnen snorkelen. Cas is mijn held dat hij het ook gewoon durft en helaas ben ik daardoor morgen de Sjaak, want morgen wil hij toch ook echt met mama tussen de haaien zwemmen…. En laat ik nou net een mindere held zijn dan hij…. Maar goed, morgen is morgen! Cas kwam in ieder geval stralend uit het water en had veel haaien en Garibaldi vissen gezien. Aan het einde van de dag kwam er weer wat bewolking en zijn we lekker op tijd naar het huis gegaan om daar lekker te eten. Juul is nog even naar een shopping mall gereden hier vlakbij om een Apple watch te kopen. Super mooi ding en hij kan dus nu als de Knight Rider bellen met zijn horloge ;)  Morgen de laatste vakantiedag; wat een vreselijk raar idee!