Dag 15 (24 juli 2015): Wasjes draaien en dieren spotten

24 juli 2015 - Jasper, Canada

Na onze nacht met Cas slapen we eerst uit en gaan we op zoek naar een wasserette in Jasper. Het oorspronkelijke plan om ‘s ochtends vroeg beren en elanden te gaan spotten hebben we moeten aanpassen. Gelukkig treffen we op de camping een grote groep elanden aan en kunnen we die van dichtbij bewonderen. Toch nog een goed begin van de dag.  In het dorp is de wasserette gauw gevonden en kan het beddengoed en de Nijnies weer lekker schoon worden. We luchen en rijden dan richting Maligne Canyon en Maligne Lake. Dat gebied staat er om bekend dat er veel wildlife te spotten is. We zijn nog maar net op pad naar het meer en de eerste zwarte beer zien we de weg oversteken! Wauw! Zo raar om een beer in het wild te zien! Cas en Saar zijn enorm onder de indruk en gedreven om nog meer te zien. En de rit is de moeite waard want we zien nog 2 beren en het is duidelijk dat Cas en Saar een Afrikaanse Safari ook wel zouden waarderen ;) De Maligne Canyon doet ons erg denken aan de potholes in Blyde River Canyon in Zuid-Afrika, maar stiekem is het hier nog mooier! We kijken onze ogen uit en wandelen langs mooie stroomversnellingen, watervallen en uitgeslepen rotsen. Wanneer we terug zijn op onze campground maken we gauw ons kampvuur weer aan, braden we worstjes boven het vuur en genieten van de avondzon, het vuur en de marsmellows als toetje. We maken een lekkere avondwandeling over de enorme camping en er wordt nog even gespeeld in de speeltuin en zien nog meer elanden in het bos wanneer we teruglopen naar onze camper. Er wordt slecht weer voorspelt voor de komende 2 dagen…jammer! Gelukkig kunnen we deze avond tot ‘s avonds laat lekker bij ons vuurtje liggen en we zien wel wat morgen ons weer zal brengen. Wel hebben we besloten hier een nacht extra te blijven, want het is hier zo mooi!

1. Wendy:
    26 juli 2015
    Jeetje, het ziet er echt geweldig uit. Gaaf dat jullie beren hebben gespot!
    Wij hebben hier last van zomerstorm, dus geniet nog een beetje extra! Groetjes!!
  2. Pieter en marian:
    26 juli 2015
    Hallo, wat leuk om jullie zo te volgen. Een prachtige reis zo te lezen. Wij genieten er ook van. Groetjes daar
  3. Kees:
    26 juli 2015
    Vannacht nog jullie verhalen liggen lezen en natuurlijk foto's bekeken,geweldig om te zien hoe jullie genieten en hoe mooi het daar is. Er was natuurlijk al een beer in de camper maar nu ook echte beren in de natuur. Hou van jullie. Xx pa.
  4. Martine:
    31 juli 2015
    Hoi lieverds! Wat een prachtige reis maken jullie! Leuk om zo te volgen. Ik ben gisteren terug gekomen van vakantie en net al jullie mooie verhalen gelezen en foto's bekeken. Gaaf hoor!! Geniet er nog van en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!
    Liefs, Tine