Dag 14 (23 juli 2015) : Lange, maar oohh zo mooie, rit naar Jasper

23 juli 2015 - Jasper, Canada

Deze dag moeten we een lange rit maken richting Jasper. We rijden nu door het ‘echte’ Rocky Mountains gebied en de ene berg is nog mooier dan de andere. We komen langs mount Robson, de hoogste berg van Canada, 4 km hoog. Wanneer we het dorpje Jasper binnen rijden, weten we dat we weer in een mooi gebied zijn aangekomen. We hebben er inmiddels al 2300 km op zitten. We doen gauw wat boodschapjes en zien de eerste elanden al in de verte. Onze campground heet Whistlers en is eigenlijk 1 groot bos met hele mooie grote plekken om te staan. De fire-ban is weer opgeheven dus we kunnen weer een kampvuur maken. Cas en Saar vinden dit uiteraard zo tof. En papa zeker ook.. Overal hangen bordjes dat we voedsel goed op moeten bergen en dat kinderen niet alleen op pad mogen vanwege de beren. Maar van buren horen we dat er geen beren gezien zijn, wel Wapiti herten. Ook zitten er ontzettend veel grondeekhoorns en gewone eekhoorns hier, en er worden meteen nootjes voor de holletjes neergelegd. ‘s avonds erg moe en lekker slapen, maar midden in de nacht wordt Cas ziek en geeft over in zijn bed. Saar maakt er niets van mee gelukkig en Cas voelt zich daarna gelukkig gauw weer beter. Bij het opruimen van de zooi ziet Juul een vos buiten. Morgen alles maar gauw wassen.