Dag 17 (26 juli 2015): Extra dagje in Jasper

26 juli 2015 - Jasper, Canada

Vandaag blijven we een extra dagje op deze camping, maar dus wel van ons huidige plekje af. Van full hook up naar geen hook up, maar we kunnen prima een dagje zonder electriciteit, water en riolering. Het is nog steeds geen mooi weer en zelfs een beetje koud. Daardoor even zoekende in wat we kunnen gaan doen. Maar wanneer we van de campground wegrijden worden we verwend door prachtig Wapiti herten met grote geweien. De eerste fotosessie is dus al weer een feit. We besluiten naar de Athabasca Falls te rijden. En ook deze waterval is weer prachttig, afkomstig van een gletsjer 100 km verder. Potholes, oude riviergangen die droog staan en een mooi plekje aan het meer vol keien waar veel stenen in het water gegooid worden en uiteraard ook weer volledige boomstammen. Zo drijft er nu ergens een dennenboom naar beneden ;) Na deze rit begint het weer te regenen en hebben de kids zin om even in de speeltuin te spelen op de campground. Daar aan gekomen zien we een lief klein klassiek bambi hertje tot groot genoegen van Saar. Ik maak het eten klaar en Juul zoekt met de kinderen een route door het bos naar de speeltuin. Na het eten lekker douchen en naar bed, Morgen via de Icefields Parkway (schijnt de mooiste weg van de wereld te zijn!!!) richting Banff. De voorspellingen voor morgen zijn niet goed, dus hopelijk kunnen we wel wat van de bergen en de gletsjers zien morgen!