Dag 18 (27 juli 2015): Icefields Parkway in de wolken & Banff

27 juli 2015 - Banff, Canada

Juul en ik staan vroeg op en leggen de kids slapend in het achterste bed en vertrekken uit Jasper. Het is grauw en grijs en onze angst is dat we weinig zullen zien van de specataculaire rit richting Banff. Cas ziet er sowieso niets van, want die wordt pas om 11.30u wakker als we er bijna zijn. We hebben echt pech, want alle bergen zijn onzichtbaar door de grijze lage bewolking en het regent volop. Alle geplande activiteiten hebben we dus maar gelaten voor wat ze waren en besluiten dat we donderdag een deel van de route terug rijden en dan de gletsjer op gaan. We zien een glimp van het bijzondere Peyto meer, wat bekend staat om zijn azuurblauwe kleur, maar we kijken er donderdag met een zonnetje denk ik met wat meer enthousiasme naar. In Banff aangekomen rijden we naar onze nieuwe campground waar we de komende nachten staan. We hebben een mooi plekje, maar ook hier regent het. Dus tijd voor lunch en stratego en dansen op K3 in de camper. De middag brengen we door in Banff. Een super leuk stadje waar we kunnen uitzoeken wat voor activiteiten we hier de komende dagen kunnen doen, waar we even wat shoppen en eten. Vanavond maar eens vroeg naar bed. Morgen is er weer zon voorspelt, dus dan gaan we er lekker op uit. Wandelen en naar de Natural Hot Springs. Genieten van de laatste dagen in het prachtige Canada!