Dag 8 (17 juli 2015): Wild Pacific Trail, Long Beach & kampvuur op het strand

17 juli 2015 - Tofino, Canada

Deze dag weer zin om wat actiefs te gaan doen. Na ons ontbijt rijden we 20 minuutjes en komen we bij de Wild Pacific Trail; een wandeltocht langs de ruige kust  door de jungle van Ucluelet. We lopen en klimmen door de meest mooie en gekrulde bomen en genieten van het uitzicht op de zee. Dit is de kust waar veel schepen vergaan zijn door de vele rotsen en eilandjes en staat er om bekend dat mensen er op stormachtige dagen naar toe komen om te zien hoe de golven op de kust klappen. Je hoort continue een bel en een sirene gaan, die de schepen waarschuwen voor de rotsen. Er staat ook een vuurtoren, waar we ook even gaan kijken. Wij hebben gelukkig rustig en prachtig weer, maar de kust is ook zo enorm indrukwekkend. Cas klimt als een aap in iedere boom en Saar doet dapper mee. We hebben dus ook erg veel foto’s gemaakt vandaag. Na deze wandeling rijden we een klein stukje door naar het mooiste strand hier in de buurt; Long Beach. Een super mooi, breed strand waar veel hout is aangespoeld en er dus hutten en bouwwerken gemaakt worden door fanatieke vaders met hun kinderen….en dus kunnen Juul, Cas en Saar niet achterblijven natuurlijk J Ook durven zij hier het koude water in te gaan, maar ze komen als bevroren ijspegels gauw naar de handdoeken terug. Wanneer we aan het einde van de dag terug op de campground komen en daar gegeten hebben, gaan we met een stapelhout en de marsmellows naar het strand om daar te genieten van een kampvuurtje en de zonsondergang. Er hangt een super relaxed sfeertje hier en Cas, zijn vriendje Levi en Saar vinden het super om een vuurtje op het strand te maken. Hoe relaxed kun je het hebben?!