Dag 9 (18 juli 2015): Op naar Nanaimo, Cathedral Grove & Campground Living Forest

18 juli 2015 - Nanaimo, Canada

Vandaag pakken we onze camper weer in en rijden we vroeg weg. Even kort spijt dat we hier niet langer konden blijven, maar weten zeker dat we nog veel meer mooie plekjes zullen zien. Wanneer we onderweg zijn, zitten Cas en ik tegenover elkaar aan tafel en Saar zit voorin bij Juul. Cas zit achterstevoren en voordat ik het door heb, voel ik een enorme straal kots over mijn tenen komen en ziet Cas groen….. gauw stoppen, Cas onder de douche (wat is een camper toch fijn!) mijn tenen wassen, opruimen, bijkomen en nooit meer iemand die achterste voren gaat zitten hahaha. Vandaag maken we een tussenstop bij Cathedral Grove, MacMillan Provincial Park.  een prachtig stuk bos waar je kunt wandelen tussen de 70 meter hoge bomen van 700 jaar oud; Red wood Ceders en Giant Douglas Fir trees. Super indrukwekkend en fijn om even te wandelen en te klimmen.  De hoogste boom van Canada is hier te vinden; 71 meter hoog en 9 meter omtrek. Na deze stop rijden we door naar Nanaimo waar we nog even boodschappen doen bij mijn favoriete supermarkt Save-on-Foods. Lekker verse sushi gehaald voor ons en de kindjes eten lekker pasta. Prima deal. Wanneer we aankomen bij de campground zijn we weer ontzettend blij; Living Forest is weer een klein paradijsje en al gauw vinden we onze plek, aan het water en nemen we een duik in de rivier om lekker op te frissen. Er staat wel een enorme stroming, maar dat vinden Cas en Saar juist mooi want dat zwemt wel lekker snel. De dag is al veel te snel voorbij en jammer dat we hier niet langer blijven. Morgenochtend namelijk vroeg op pad en verlaten we Vancouver Island. Om 8.30u hebben we de Ferry gereserveerd dus de wekker moet gezet worden….