Dag 11 (20 juli 2015): Wassen in de rivier en op weg naar Juniper Beach Resort

20 juli 2015 - Whistler, Canada

We hebben het ongelooflijk heet gehad vannacht; de wind was zelfs warm! ‘s nachts leek de camper wel een oven, maar ons dakraampje bracht gelukkig verkoeling. Om ons ‘s ochtends op te frissen zijn we dammen gaan bouwen in de rivier en werd er een dappere plons in het koude (komt rechtstreeks van de gletsjer) water genomen, brrrr. Hierna alles weer inpakken en de weg vervolgen. Een lange rit voor de boeg, maar we zullen een tussenstop maken in Juniper beach. Ook hier is het warm en hebben we eerder het gevoel in Texas te zijn in plaats van in de rocky mountains. Het is warm, droog en dor en veel ranches. In de middle of nowhere ligt onze campground, Juniper Beach Resort, waar we heerlijk kunnen plonzen in een meertje aan de rivier, stenen kunnen gooien en even kunnen relaxen. Er liggen 2 treinsporen langs deze campground en we verbazen ons over de hoeveelheid containers en de lengte van de treinen (4 km lang). Deze treinen rijden ook ‘s nachts, dus we zijn benieuwd of we er wakker van zullen worden. Morgen op naar Clearwater, Wells Gray Provincial Park