Dag 13 (22 juli 2015): Clearwater, Wells Gray Provincial Park vol watervallen

22 juli 2015 - Clearwater, Canada

De kinderen slapen uit en worden pas om 9.30u wakker. We worden wakker met regen en het is een stukje koeler ineens. We ontbijten op het gemak en pakken dan de camper in om naar de watervallen hier in de omgeving te rijden. We willen er 3 zien vandaag; de eerste is Helmcken Falls, de op 4 na hoogste waterval van Canada. Hij is ook prachtig om te zien. Het is alleen grijs en het regent en het bos zit vol met muggen. Dus we zijn blij met de bus OFF die we gekocht hebben om ons mee in te spuiten. Gelukkig trekt de regen weg en rijden we door naar Dawson Falls; de mooiste van de 3 watervallen vinden we. Het is een brede waterval en uiteraard is het leuk om er takken in te gooien en te kijken hoe ze meegesleurd worden. Het zonnetje breekt ook weer door, dus dat is helemaal fijn. De laatste waterval is de Spahats Falls waar we eerst een ijsje eten en Juul een Brusselse wafel! De waterval komt uit een grot, wat er spectaculair uit ziet. Hier zijn wel wat meer toeristen (vandaar het standje met Brusselse wafels en ijs) en we zien dat er blik Japanners is opengetrokken, met selfie sticks. Gelukkig is alles zo mooi, dat we daar geen last van hebben. Na deze trip zijn we wel een beetje moe en toe aan het zwembad. Dus terug op de campground wordt er gauw nog een plons in het zwembad genomen voordat er weer een bui los barst. Vandaag in een restaurantje gegeten, dus even niet gekookt in de camper; ook wel een keer fijn! Morgenochtend vertrekken we richting Jasper! De weersvoorspellingen zijn wat minder goed, maar de natuur zal een hoop goed maken.