Dag 5 (14 juli 2015): Vancouver Island & de orka’s!

14 juli 2015 - Victoria, Canada

We starten deze dag door naar de veerpont te rijden die ons naar Vancouver Island gaat brengen. We zijn netjes op tijd bij de Ferry en rijden met onze camper de boot op. Een overtocht van anderhalf uur en de kids turen met de verrekijker naar beestjes. We spotten wat zeehonden maar verder nog niks te zien. Op Vancouver Island aangekomen, vervolgen we onze weg naar de stad Victoria. Een super mooi en gemoedelijk stadje aan het water waar genoeg te zien is. De watervliegtuigen komen en gaan, het zonnetje is heerlijk en wij boeken onze walvis boottrip voor 15.30u. Lunchen in onze camper en dan de vestjes aan om op de boot te gaan. We hopen veel te gaan zien ; Cas wil een potvis spotten en Saar de orka’s en dolfijnen. Maar we zijn nog geen 10 minuten op open water en jut en jul vallen diep in slaap. Niet meer wakker te krijgen! En zo mist Saar volledig de vele orka’s die we te zien krijgen! Eerst in de verte, maar steeds meer orka’s rond de boot en groepen orka’s die elkaar lijken te roepen door met staarten op het water te slaan en in de lucht te springen! Zo waanzinnig om dit in de natuur te kunnen zien! Cas uiteindelijk wakker gemaakt, maar die was zo slaperig en moe dat ie vooral teleurgesteld was dat het orka’s waren en geen potvissen hahaha. Maar toch leuk om met de verrekijker de vinnen te spotten en wat was het gaaf toen er 5 orka’s op de boot afzwommen en werkelijk onder de boot door gingen. Doodeng, maar zo gaaf ! Seaworld kunnen we van onze lijst afschrappen, want orka’s moet je in het wild zien en niet in zo’n stom bassin ! Om 18.30u kwamen we weer van de boot af en reden we de camper naar de volgende campground in Victoria. Na 10 minuutjes op plek van bestemming –West Bay Marine Park- en vonden we weer een mooi plekje aan het water. Alles weer installeren en koken in de camper. En nog geen half uurtje later zaten we te eten aan de picknick tafel aan het water J Morgen een flink stuk rijden richting Tofino waar we wel een paar dagen zullen blijven. Even relaxen dus!!We starten deze dag door naar de veerpont te rijden die ons naar Vancouver Island gaat brengen. We zijn netjes op tijd bij de Ferry en rijden met onze camper de boot op. Een overtocht van anderhalf uur en de kids turen met de verrekijker naar beestjes. We spotten wat zeehonden maar verder nog niks te zien. Op Vancouver Island aangekomen, vervolgen we onze weg naar de stad Victoria. Een super mooi en gemoedelijk stadje aan het water waar genoeg te zien is. De watervliegtuigen komen en gaan, het zonnetje is heerlijk en wij boeken onze walvis boottrip voor 15.30u. Lunchen in onze camper en dan de vestjes aan om op de boot te gaan. We hopen veel te gaan zien ; Cas wil een potvis spotten en Saar de orka’s en dolfijnen. Maar we zijn nog geen 10 minuten op open water en jut en jul vallen diep in slaap. Niet meer wakker te krijgen! En zo mist Saar volledig de vele orka’s die we te zien krijgen! Eerst in de verte, maar steeds meer orka’s rond de boot en groepen orka’s die elkaar lijken te roepen door met staarten op het water te slaan en in de lucht te springen! Zo waanzinnig om dit in de natuur te kunnen zien! Cas uiteindelijk wakker gemaakt, maar die was zo slaperig en moe dat ie vooral teleurgesteld was dat het orka’s waren en geen potvissen hahaha. Maar toch leuk om met de verrekijker de vinnen te spotten en wat was het gaaf toen er 5 orka’s op de boot afzwommen en werkelijk onder de boot door gingen. Doodeng, maar zo gaaf ! Seaworld kunnen we van onze lijst afschrappen, want orka’s moet je in het wild zien en niet in zo’n stom bassin ! Om 18.30u kwamen we weer van de boot af en reden we de camper naar de volgende campground in Victoria. Na 10 minuutjes op plek van bestemming –West Bay Marine Park- en vonden we weer een mooi plekje aan het water. Alles weer installeren en koken in de camper. En nog geen half uurtje later zaten we te eten aan de picknick tafel aan het water. Morgen een flink stuk rijden richting Tofino waar we wel een paar dagen zullen blijven. Even relaxen dus!!