Dag 20 (29 juli 2015): Minnewanka Lake, grizzly berenpad wandelen en een bekeuring!!

29 juli 2015 - Banff, Canada

De zon zou schijnen, maar dat was waarschijnlijk een grapje van de Canadese Piet Paulusma. Het regent als we wakker worden en best flink ook. Cas en Saar maakt het niet uit, want zij spelen en schuilen onder de bomen. Nick en Luuk uit Zwitserland zorgen voor veel gezelligheid voor hen. Rond het middaguur wordt de lucht lichter en besuiten we er toch op uit te gaan. We rijden richting Minnewanka Lake. Een mooie canyon, waar je kunt wandelen langs een meer. Maar je mag niet alle paden zomaar op; genoeg paden waar je met minimaal 4 personen tegelijk op moet en berenspray in je tas moet zitten! We wandelen een mooie route en worden verwend met een prachtig hert op ons pad. Blijft tof om die zomaar ineens tegen te komen. We lopen een gedeelte van het berenpad op, maar de gedachte aan een grizzlybeer tegen komen met Cas en Saar erbij, zonder berenspray, voelt toch niet helemaal goed hahaha, dus toen toch maar weer omgedraaid. Aan het einde van de dag nog eventjes langs de winkeltjes in Banff en zoeken de kids leuke t-shirtjes uit. Eenmaal terug bij de camper ligt er een boete voor ons klaar; te dicht geparkeerd bij een paal voor de brandweer….niet gezien!