Dag 21 (30 Juli 2015): Icefields Parkway met een strak blauwe lucht…

30 juli 2015 - Banff, Canada

Vandaag staan Juul en ik om 5.30u op en rijden om 6u met 2 slapende kids achterin weg om de Icefields Parkway nog eens te rijden, maar dan nu met strakblauwe lucht en zon! Zodat we het ook echt kunnen zien. En mijn God, wat zien we veel. Het ene meertje is nog mooier dan het andere, de watervallen zijn prachtig, azuurblauwe meertjes en niet te vergeten de prachtige bergen met eeuwige sneeuw en de gletsjers. Wauw….de Alpen vallen hierbij in het niets. Om 09.00 uur zijn we bij de Athabasca gletsjer. Een van de 5 gletsjers die uit het Colombia Icefield komt. Eerst doen we de skywalk, lopen langs de bergen, op een glazen vloer op 380 meter hoogte boven een canyon. Daarna rijden we met en speciale bus de gletsjer op om daar in de zon op het ijs en de sneeuw te staan. Zo bijzonder ! We voelen ons verwend met al dit moois en bijzonders. Ook de terugweg is fantastisch, met mooie stops bij de Weeping Wall, Peyto Lake, Herbert Lake en Mosquito Creek. We spotten een zwarte beer, maar aan de andere kant van de weg en dus met onze 10 meter lange camper op de snelweg keren, aaiaiaiai en langs de juiste kant gaan staan om mooie foto’s te maken. Opeens zegt Saar: ik zie nog een beer! We dachten eerst dat dit een blonde zwarte beer was (ja ja, die bestaan ook) maar achteraf blijkt dit een grizzlybeer te zijn geweest die onze zwarte beer wegjoeg voor de bessen. Moe en voldaan terug op de camping, waar de kids meteen spelen met hun Zwitserse vriendjes en wij een biertje drinken met de ouders. Wat een topdag!