Dag 27 (5 Augustus 2015): 17 Mile Drive en Whalewatching

5 augustus 2015 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vandaag stond de 17 mile drive op het programma, dus om 9.30u waren we al op pad. Een prachtige weg langs de kust en was zeer de moeite waard. We doen 4 uur over de 17 mijlen en genieten van de zeeotters, zeehonden, hertjes, eekhoorns en pelikanen. Wat blijft het toch leuk om de zeehonden zo dichtbij te kunnen zien en te horen. Na een lekkere lunch rijden we naar Fishermans’ Warf in Monterey waar we gereserveerd hebben voor een whale watch. Om 14u vertrekt onze boot en varen we ruim een uur voordat we wat zien. Maar als dan in de verte een bultrug verschijnt, dan ben je meteen blij dat je deze trip maakt. Dit keer is alleen Saar in slaap gevallen, dus Cas geniet van de walvissen en vooral van de honderden dolfijnen die verschijnen en heel lang vlak langs de boot over de golven meevaren. Wanneer we terugvaren zien we nog een bultrug met een jong! Het is allemaal wel in de verte, maar wat blijft het bijzonder deze beesten te kunnen zien. Bultrug walvissen, zeeotters, zeehonden, enorme oranje kwallen en een zonnevis. We hebben erg veel mogen zien vandaag. Het water heeft ons lui gemaakt en we eten heerlijk in een echte Amerikaanse Diner. Kortom, weer een prachtige dag in de USA!