Dag 28 (6 Augustus 2015): Highway 1, walvissen langs de kust & Honeymoonsuite

6 augustus 2015 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

Vandaag is een echt grijze dag. Mistig en fris en dat is jammer, want we hebben juist een mooie rit voor de boeg. Maar die blijft mooi! We stoppen regelmatig en komen weer op de mooiste plekjes. Bij onze eerste stops zien we zeehonden en zeeleeuwen en het geblaf van die beesten blijft leuk om te horen. Daarna rijden we naar Pfeiffer Beach, een afgelegen strandje met mooie rotsen waar de golven op klappen en waar het zand paars is! Wanneer we weer aan het rijden zijn en vissersboten zien, stoppen we voor een foto. Cas zit op de Ipad te spelen achterin, de aandacht voor de route is voor hem wel een beetje weg. Wanneer wij buiten foto’s staan te maken, roept hij nonchalant vanuit de auto: “mama, ik zie een walvis tussen de boten” om vervolgens weer verder te gaan met zijn spel. Wij dachten uiteraard dat hij grap maakte, maar het was gewoon waar! Voor ons neus trokken 5 walvissen voorbij! Gisteren speciaal een boottocht voor gemaakt en nu rijden we gewoon langs de weg en zien we ze voor ons neus voorbij komen. Wauw!! Onze grijze dag kan niet meer stuk! Daarna ook nog enorm genoten van de meest rare beesten die er zijn; een kolonie zeekoeien. Grote, stinkende beesten met rare neuzen, maar machtig mooi om te zien. Wanneer we bij het hotel aankomen, zijn we aangenaam verrast. Een groot zwembad en het ziet er gemoedelijk uit. Met de boeking is iets mis gegaan, maar het hotel maakt dat dubbel en dwars goed met een upgrade naar de honeymoonsuite hahaha. Sands Inns&Suites kan niet meer stuk bij ons! We genieten van het verwarmde zwembad, eten een heerlijk visje en slapen verrukkelijk in onze prachtige kamer!