Dag 29 (7 Augustus 2015): Genieten aan het strand in Santa Barbara

7 augustus 2015 - Santa Barbara, California, Verenigde Staten

Na een heerlijke nacht in onze honeymoonsuite wordt het nu tijd voor een aantal dagen strand in onze vakantieplanning. We zakken langzaam af naar San Diego en we starten vandaag in Santa Barbara. Maar voordat we vertrekken moeten we volgens de Lonely Planet nog langs Bubblegum Alley. Zogezegd zogedaan. Cas en mama kauwen een kauwgum en plakken deze op de muur die al helemaal bedekt is met kauwgum en dragen zo ook een klein steentje bij om deze muren die volledig bedekt zijn met kauwgum in stand the houden. Daarna vertrekken we toch echt naar Santa Barbara. Het is een klein uurtje rijden vanaf ons hotel en als we aankomen is alles zoals het omschreven wordt; blauwe lucht, lekkere zon, veel palmbomen en een supermooie boulevard en uiteraard naar Amerikaanse standaard een mooie pier. Wat is het hier mooi. We nestelen ons op het strand en genieten met volle teugen. Zwemmen, zandkastelen bouwen, de meeuwen opjagen (en nog steeds de illusie hebben dat je ze echte een keer te pakken kunt krijgen), en de kinderen ingraven, waarna ze een hele worsteling moeten doorstaan om er weer uit te komen. We wandelen op het einde van de dag nog over de pier en pakken dan in om te gaan eten bij een echte Amerikaanse diner waar we heerlijk genieten in de lederen bankjes van de burgers en de spaghetti. Wat is het toch allemaal lekker typisch amerikaans...(-:. Hierna vervolgen we onze weg naar ons volgende hotelletje; The Oakride Inn in Oakview. We rijden langs het oude huis van Johnny Cash (die hier 6 jaar gewoond heeft) en checken in in het hotel. Dit is een ouderwetse amerikaanse inn en de kamers zijn enorm. De badkamer is nog groter dan sommige hotelkamers die we gezien hebben. Voordat we gaan slapen gaan we nog even genieten van de Jacuzzi die bij het hotel zit. Zo zitten we met z’n allen om 22.30 uur in de Jacuzzi, worden er wat bommetjes geoefend en gaan we daarna voldaan slapen. Morgen op naar LA, waar we van plan zijn om naar Malibu beach te gaan.

1. Wendy:
    10 augustus 2015