Dag 30 (8 Augustus 2015): Malibu Beach, ik begrijp nu de keuze van de celebrities

8 augustus 2015 - Malibu, California, Verenigde Staten

In de ochtend verlaten we Oakview (een erg leuk countrystyle achtig stadje, waar je je nog in de 60ies waant) en rijden we richting LA, waar we vanavond ons appartement wat we voor 3 dagen gehuurd hebben zullen betrekken. Maar voordat we daar naartoe gaan zetten we de navigatie op Malibu beach. Dit is wederom een prachtige rit over highway 1 die ons helemaal langs de kust leidt. Als we Malibu binnen rijden (dit is een strook van 30 km huizen langs de kust) zien we het ene na het ander paleisje langs de kust, waar je achtertuin het strand is. Wat is het hier mooi en wat is het begrijpelijk dat alle celebrities hier wonen en/of een zomerhuis hebben. We kiezen vor Zuma beach en het is hier prachtig. Een heel breed strand met wit zand wat langzaam afloopt in de zee. De kinderen genieten volop en wij uiteraard ook. Op dit strand is Baywatch opgenomen, maar helaas kunnen we Pamela Anderson vandaag niet spotten. Wel zien we de lifeguard huisjes en de lifeguards die druk in de weer zijn om alles in de gaten te houden. Naar onze mening erg overdreven, maar pubiliteitstechnisch kan er natuurlijk niets gebeuren op Malibu beach…. Dan zien we ineens een helicopter druk heen en weer vliegen voor de kust, alle lifeguards (ja er staat er een op iedere 50 meter) staan aan het water de kustlijn af te turen, en de coastguard vaart druk heen en weer langs de branding. Er is een shark gespot. Na 15 minuten druk gevaren, gevlogen en getuurd taait iedereen weer af. We gaan er maar vanuit dat de haai verdwenen is. De kinderen spelen druk in het zand en uiteraard word took hier weer een zandkasteel gebouwd en worden de kinderen ingegraven. Ook zijn hier best hoge golven en Cas vindt het fantastisch om met zijn vader tegen de golven te ‘vechten’ en daarna te bespreken wie er gewonnen had. En dit is een betere leerschool dan 1 keer per week 45 minuten in het zwembad om je A-diploma te halen. Na een heerlijk dag rijden we in het begin van de avond verder naar LA, waar we naar ons appartement gaan. We zitten midden in de wijk Hollywood en na vele campgrounds en hotelletjes is het lekker om nu een ‘eigen’ plekje te hebben. We hebben allemaal ons eigen bedje en genieten van de ruimte en de faciliteiten (wat werkt airbnb toch perfect). Nu nog bedenken naar welk strand we morgen weer moeten gaan in de buurt van LA, hmmm wat vervelend.

1. Wendy:
    10 augustus 2015
    Stoppen met deze reisverhalen! Ik lees ze achter mijn bureau op het werk! Het is erg pijnlijk voor mij..... Ik wil ook zo'n strand!!! Het ziet er heerlijk uit!!! Enjoy!!!