Dag 31 (9 Augustus 2015): Santa Monica en Venice Beach

9 augustus 2015 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

Na heerlijk te hebben uitgeslapen, niet te hebben ingepakt, maar alleen onze strandspullen te hebben gepakt (heerlijk een paar dagen in een appartement) zetten we koers richting Santa Monica, Venice Beach om precies te zijn op een prachtige zonnige dag. Het is 20 minuten rijden vanuit ons plekje in Hollywood en het dringt nu pas tot ons door hoe groot LA is (12 miljoen mensen in deze stad). We rijden op een 4 baans snelweg midden door de stad. Aangekomen bij Venice beach installeren we ons op het strand en het gebruikelijke bouwen van het zandkasteel (zal het deze keer het opkomende water tegen kunnen houden?) is weer begonnen. We genieten van de zee en de zon en vermaken ons prima. Tegen het einde van de middag besluiten we om fietsen te huren en langs de Venice Boardwalk te fietsen naar Santa Monica. Saar in een bakje achter de ene fiets en Cas aangehaakt met een eigen stuur en trappers achter de andere fiets. We kijken onze ogen uit langs deze boardwalk. Wat is dit een aparte boardwalk. We besluiten om terug te gaan de fietsen in te leveren en er lopend overheen te gaan, dan kunnen we het toch wat beter bekijken. Het staat vol met winkeltjes met hele aparte spullen en de gekste straatartiesten komen we tegen. Uiteraard kijken we ook even bij muscle beach (waar papa uiteraard even zijn spiermassa moest tonen…(-:  ) en daaromheen de basketbalvelden en het skatepark. Het publiek is een bonte mix van hippies, bodybuilders, skaters, artiesten en popie jopies. We besluiten om hier even wat te eten en alles vanaf een klein parkje gade te slaan. Dan loeien de sirens weer volop en komt de LAPD met vol ornaat de boardwalk op (we weten nog steeds niet wat er is gebeurd) en wat gaat dat hier met veel overdaad. 4 echte amerikaanse politiewagens (een met de echte sheriff) een LAPD helicopter boven ons in de lucht en 2 echte amerikaanse brandweerwagens. Het is een interessant schouwspel om van een afstand gade te slaan. Als de commotie over is lopen we nog een klein stukje over de boardwalk en gaan we terug naan ons appartement, wasjes draaien en plannen maken voor morgen.