Dag 34 (12 Augustus 2015): La Jolla Cove

12 augustus 2015 - San Diego, California, Verenigde Staten

De kids moesten even wennen om weer apart van elkaar te slapen na 5 weken bij elkaar, maar uiteindelijk heeft iedereen heerlijk geslapen in ons huis. Vandaag staat een dagje strand gepland hier in La Jolla; dus lekker ontbijten en de strandtassen inpakken. We kiezen vandaag voor La Jolla Cove, een ministrandje wat omgeven is door rotsen en een grot; een walhalla voor snorkelaars. Niet alleen zitten er veel vissen maar ook zwem je tussen de zeeleeuwen en de zeehonden in een waar oerwoud van kelp! We rijden er naar toe en de geur van die beesten komt ons al tegemoet, maar het ziet er fantastisch uit. We vinden een plekje op het kleine strandje en genieten van alles wat we zien. Cas moet de stap even maken, maar eenmaal in het water en gewend aan de dieren, is hij het water niet meer uit te slaan! Hij geniet volop van het snorkelen en vindt het fantastisch dat de zeehonden en zeeleeuwen onder hem doorzwemmen. Uiteraard moet er ook naar de rotsen gesnorkeld worden en moeten de zeehonden en zeeleeuwen van dichtbij bekeken worden. Wanneer het laag water wordt, is hij ook alleen maar te vinden tussen de rotsen, op zoek naar hermietkreeftjes en krabben. Saar wil ook vaak zwemmen en heeft ontdekt dat kopje ondergaan echt heel leuk is voor ‘grote’ meisjes ;) We kijken onze ogen uit wanneer een zeehond besluit om op het strand te komen en hij blijft daar ook de hele middag liggen. Ik irriteer me aan alle mensen die op dat beest duiken en selfies er mee willen maken, maar gelukkig maakt de zeehond en de lifeguard duidelijk dat het een wild beest is wat met rust gelaten moet worden. Hij bijt letterlijk van zich af. Maar wel super om van zo dicht bij goed naar zo’n beestje te kunnen kijken! We brengen hier eigenlijk de hele dag door en rond 18u rijden we weer naar ons huis. Lekker relaxen en naar bed. Morgen weer op zoek naar een ander tof strand!